خبر "سه سال قضاوت رسمي يک کلاهبردار" کذب اعلام شد 
يزدفردا - چاپ مطالبي با عنوان "سه سال قضاوت رسمي يک کلاهبردار" در برخي روزنامه هاي کشور از سوي مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاييه تکذيب شد .

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاييه انتشار مطلبي با عنوان سه سال قضاوت رسمي يک کلاهبردار جاعل در قير و کارزين استان فارس که در روزنامه هاي ايران و اطلاعات چاپ شده بود، کذب محض اعلام کرد.

بنابراين گزارش ، يازدهم ارديبهشت ماه سال 1381 شخصي با هويت سيد بهنام آدابي نيا با جعل عنوان معاون اجرايي کانون مددکاري اجتماعي سازمان زندانها با نام سيد مهدي حسيني و جعل کارت قوه قضاييه با نام نصيري بيلوئي و معرفي خود با عنوان مددکار اجتماعي و مشاور حقوقي از خانواده هاي زندانيان اخاذي مي کرد.

اين شخص در برخي مواقع خود را قاضي تجديدنظر و قاضي تحقيق معرفي و از اين طريق نيز از مراجعان به دادگستري اخاذي مي کرد که در تاريخ 16 ارديبهشت ماه سال 1381 دستگير و پرونده قضايي در اين خصوص تشکيل شد.

اين شخص داراي 16 فقره سابقه کيفري بوده که به علت اتهامات فوق با قرار وثيقه دويست ميليون ريالي تا تاريخ 22 خردادماه سال 1383 بازداشت بوده و مطلب درج شده در روزنامه ها مبني بر اين که وي از سال 80 تا 83 پشت ميز قضاوت بوده، کذب محض است.

اين شخص در آذرماه سال 83 به خاطر آزادي وثيقه اقدام به اعلام فوت غير واقعي خويش کرد که پرونده اي در شعبه اول دادياري دادسراي عمومي و انقلاب شيراز در اين خصوص تشکيل شد.

بنابه اين گزارش شخص وثيقه گذار توسط ماموران آگاهي ويژه شيراز دستگير و هم اکنون در بازداشت به سر مي برد.

مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه قضاييه به مردم توصيه کرد: در برخورد با اين نوع افراد کلاهبردار بيش از پيش هوشيار باشند و در صورت سوءظن به افراد موارد را به اين مرکز اطلاع دهند

                                                                                                                                              يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا